XStore theme eCommerce WordPress Themes XStore wordpress support forum best wordpress themes WordPress WooCommerce Themes Premium WordPress Themes WooCommerce Themes WordPress Themes wordpress support forum Best WooCommerce Themes XStore WordPress Themes XStore Documentation eCommerce WordPress Themes

REGULAMIN

SKLEPU INTERNETOWEGO

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu.

§ 1  Informacje ogólne

Sklep prowadzony jest przez: SYRENA-UNIVEL Sp. z o.o., ul. Krucza 17, 00-525 Warszawa, NIP: 5260303094.

Kontakt we wszystkich sprawach związanych ze Sklepem:  
e-mail: kontakt@woda.waw.pl,
telefon: +48 792 403 250 (opłata za połączenie według stawek operatora osoby dzwoniącej)

§ 2  Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

1) Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem woda.waw.pl/sklep/ , pod którym Kupujący może w szczególności zapoznać się z ofertą oraz składać zamówienia,

2) Towar /Produkt– towar/produkt znajdujące się w ofercie Sklepu,

3) Kupujący/Konsument – osoba fizyczna lub inny podmiot np. firma dokonująca zakupu towaru w Sklepie.

4) Sprzedawca – SYRENA-UNIVEL Sp. z o.o., ul. Krucza 17, 00-525 Warszawa, NIP: 5260303094

5) Regulamin – niniejszy regulamin,

6) Firma logistyczna – firma / osoba fizyczna / pośrednik transportowy świadcząca na rzecz Sprzedawcy usługę dostawy Towaru do Kupującego,

7) Dni Robocze – dni tygodnia, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

8) Formularz zamówienia – formularz, dostępny przy zakupie produktów dostępnych w Sklepie internetowym.

§ 3 Przedmiot działalności Sklepu

1. Towar/Produkt dystrybułowany jest w opakowaniach zwrotnych lub PET, umieszczonych w kontenerach zbiorczych, na palecie zabezpieczonej folią typu stretch. Na jednej palecie mogą znajdować się różne Towary/Produkty.

2. Sprzedawca prowadzi sprzedaż w Sklepie wyłącznie z dostawą przez Firmę logistyczną do miejsca położonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub z odbiorem własnym przez Kupującego.

3. Kupujący na podstawie jednego zamówienia złożonego w Sklepie może zakupić co najmniej 1 skrzynkę lub zgrzewkę Towaru/Produktu

§ 4 Rejestracja i logowanie

1. Do korzystania ze Sklepu, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:

a) posiadanie urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu,

b) posiadanie przeglądarki internetowej,

c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),

d) posiadanie numeru telefonicznego umożliwiającego skontaktowanie się z klientem.

2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez internet. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Sklepie.

3. Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do:

a) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu,

b) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym,

c) korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,

d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

e) niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam).

§ 5 Zasady składania zamówienia

1. W Formularzu zamówienia Klient podaje odpowiednie daneosobowe.

2. Dokonując zakupu po przez naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” udziela się zgodę na przetwarzanie danych osobowych Klienta, podanych podczas składania zamówienia w celu realizacji i obsługi zamówienia.

3. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia – o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta.

4. Ponadto, Sprzedawca, zastrzega sobie prawo do nie przyjęcia zamówienia do realizacji z przyczyn:

a) formalnych,

b) na skutek działań spowodowanych wystąpieniem Siły Wyższej,

c) utrudnień we współpracy ze strony klienta,

d) na skutek warunków uniemożliwiających zrealizowanie zamówienia np. dostawy.

5. Przyjęcie zamówienia następuje po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego Formularza. Zamówienie przekazane zostaje do realizacji po zaksięgowaniu wyznaczonej kwoty lub zaakceptowaniu płatności za pobraniem. Wyznaczona kwota wpłacona na konto bankowe z wygenerowanym numerem zamówienia w tytule przelewu stanowi podstawę do dalszej realizacji zamówienia i jest działaniem obowiązkowym ze strony klienta, po zatwierdzeniu zakupu przyciskiem „kupuję i płacę”.

6. Akceptujemy następujące formy płatności: Przelew bankowy, blik lub płatność gotówką.

7. Umowa między Klientem a Sprzedawcą, zostaje wstępniezawarta poprzez wypełnienie Formularza, następnie naciśnięcie przycisku „kupuję i płacę”, a staje się dla obydwu stron (Sprzedawcy i Klienta) zobowiązująca po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy. Dochodzi wówczas do zawarcia umowy na odległość.

8. Do każdego realizowanego zamówienia Sprzedawca wystawi fakturę VAT, w dniu zaksięgowania wpłaty Klienta na koncie bankowym Sprzedawcy. Dokumenty zostaną wysłane do Klienta na podany w formularzu adres e-mail i/lub poprzez firmę logistyczną, współpracującą ze sprzedawcą w celu dostarczenia zamówienia do Klienta.

9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do realizacji zamówienia w innym terminie, niż wskazany przez Klienta. O zaistniałej sytuacji Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Sprzedawcę.

10. Zakupione Towary/Produkty dostarczane są pod adres wskazany przez Klienta w Formularzu zamówienia.

11. Przesyłki realizowane są bezpośrednio lub za pośrednictwem firm logistycznych oraz przewoźników współpracujących ze Sprzedawcą, a koszt przesyłki uwzględniony jest w cenie towaru lub wyszczególniony oddzielnie przy potwierdzeniu zamówienia.

12. Klient zobowiązuje się do odebrania od kierowcy/kuriera zakupionego ze Sklepu Towaru w ustalonym wcześniej terminie. Jeśli Klient nie odbierze zamówionego towaru w wyznaczonym terminie, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za związane z tym wydarzeniem utrudnienia oraz koszty.

13. Sprzedawca dołoży wszelkich starań aby Towar został wysyłany do Klienta w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpływu zapłaty za Towar na konto sprzedawcy.

14. Jeśli na opóźnienie w dostawie Sprzedawca nie ma wpływu, np. na skutek działań spowodowanych wystąpieniem Siły Wyższej lub na skutek utrudnień we współpracy spowodowanych przez Klienta, to Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie i nie uznaje wymienionych wyżej sytuacji za podstawę do reklamacji lub dowołania zamówienia.

15. Z powodów losowych lub niezależnych od sprzedawcy czas oczekiwania na przesyłkę może się wydłużyć, w takiej sytuacji Sprzedawca zobowiązuje się do powiadomienia klienta droga mailową lub telefonicznie.

16. W przypadku braku dostępności zamówionego Towaru Sprzedawca niezwłocznie poinformuje państwa o najszybszym możliwym terminie realizacji złożonego zamówienia. Jeśli klient nie zaakceptuje nowego, wskazanegoprzez Sprzedawcę terminu dostawy, Sprzedawca zwróci mu wpłaconą sumę pieniężną (o ile płatność zostanie dokonana) w uzgodnionej formie.

17. W sytuacji gdy wystąpi brak tylko części Towarów z zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego i za uprzednią zgodą zrealizuje zamówienie w części dostępnego Towaru lub w całości w terminie późniejszym.

18. Niezbędnym elementem procedury składania zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego regulaminu w toku procedury składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia towaru za pośrednictwem sklepu internetowego.

19. W celu złożenia zamówienia należy za pośrednictwem strony internetowej/sklepu internetowego skompletować zamówienie, wybrać obszar i sposób dostarczenia towaru, sposób płatności, wypełnić formularz zamówienia, a następnie zatwierdzić i przesłać zamówienie przez naciśnięcie na przycisk „Kupuję i płacę”. Naciśnięcie na przycisk „Kupuję i Płacę” oznacza złożenie przez Klienta zamówienia z obowiązkiem zapłaty.

20. Klient kompletuje zamówienie korzystając z „Koszyka”. Przez naciśnięcie na przycisk „+ dodaj do koszyka” Klient dokonuje wyboru towaru znajdującego się w asortymencie sklepu internetowego w chwili składania zamówienia, zgodnie z jego opisem, ilością i ceną. Po naciśnięciu na przycisk „przejdź do kasy”, Klient wybiera obszar i sposób dostarczenia/odbioru towaru, sposób płatności oraz wypełnia formularz zamówienia.

* W każdym momencie, przed przejściem „do kasy”, istnieje możliwość zmiany zamówienia, po której należy nacisnąć „odśwież koszyk”, aby zaktualizować zamówienie.

21. W formularzu zamówienia Klient wskazuje: imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), dane odbiorcy oraz adres, na który ma być dostarczony towar, jeśli zamówiony towar ma być dostarczony na inny adres, niż adres Klienta.

22. Informacja o całkowitej wartości zamówienia, która obejmuje cenę towaru oraz koszty jego dostarczenia, jest każdorazowo podawana w Sklepie, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta zamówienia. Są to całkowite koszty, które Klient zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami i kosztami dostarczenia towaru.

23. Świadczenie przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientom składania zamówień na towary oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu jest nieodpłatne, a charakter każdego zamówienia jest jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po wysłaniu zamówienia.

§ 6  Realizacja zamówień, sposób i koszty dostarczenia zamówionego towaru

1. Towary zamawiane za pośrednictwem Sklepu w sposób określony w § 3 niniejszego Regulaminu są dostarczane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Koszty dostarczenia zamówionego Towaru są zawarte w cenie końcowej Zamówienia.

§ 8 – A: Prawo odstąpienia od umowy

1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części.

3. Konsument może odstąpić od umowy informując o swojej decyzji Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy w drodze oświadczenia przesłanego na adres internetowy podany w zakładce kontakt na stronie Sklepu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć korzystając z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2

4. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić nienaruszony Towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument powiadomił sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Następnie Konsument zobowiązany jest odesłać zamówiony Towar na adres podany przez Sprzedawcę.

5. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania zwróconego Towaru od Konsumenta, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, oprócz kosztów dostarczenia Towaru.

7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

8. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.), prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§ 8 – B: Procedura rozpatrywania reklamacji

1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom towaru bez wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady towaru na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.), w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.

2. Reklamacja należy składać drogą mailową.

3. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, numer zamówienia, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru, numer zamówienia, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Spółce dowód zakupu towaru. Może to być na przykład kopia faktury, albo inny dowód.

4. Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 45 dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

§ 9 Sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

2. Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu. Informacje dotyczące procedury mediacyjnej znajdują się w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,

b) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.

§ 10 Ochrona danych osobowych

1. Dane osobowe przekazywane przez Klientów Sklepu są wykorzystywane w celu:

– realizacji umowy;

– Jeśli klient wyrazi na to zgodę, w celach marketingowych,

2. Klient podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednakże odmowa ich podania może uniemożliwić realizację umowy lub usługi w należyty sposób.

3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

4. Klient ma m. in. prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

5. Powierzone dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa. Pozostają w bazie danych Sprzedawcy.

§ 11 Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu zawierane są w języku polskim.

2. Informacje i cenniki zamieszczone na stronie internetowej Sklepu odnoszące się do towarów prezentowanych w Sklepie, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.)

3. Sprzedawca honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa, a w szczególności przewidziane w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczyć lub wyłączyć jakichkolwiek praw Klientów wynikających z przepisów prawa.

4. Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Informacje”. Regulamin jest udostępniony w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu następuje przez przesłanie Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w ramach transakcji dokonywanej w Sklepie internetowym treści zawartej umowy.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn prawnych lub organizacyjnych. O treści zmian Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany przez umieszczenie pod adresem Sklepu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzymanie tej informacji na stronie Sklepu internetowego przez okres co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.

6. W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy, zamówienia i rezerwacje złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy, złożenia zamówienia lub dokonania rezerwacji przez Klienta.

7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.), a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827).

8. Załącznikami do Regulaminu są: Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy które stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu oraz wzór formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

9. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01-04-2024 r. i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.

Pobierz wzór odstąpienia od umowy (PDF).

Pobierz wzór reklamacji (PDF).